tu ce zici traiesti prezentul sau doar trecutu?


Dictionarul Oxford defineste timpul ca fiind „procesul indefinit si continuu al existentei evenimentelor în trecut, prezent si viitor
Trecutul este perioada de timp ce s-a scurs pana in prezent
Prezentul este momentul in care se petrece actiunea
Viitorul este ceea ce va urma dupa prezent
Trecutul si viitorul se pot masura in secunde,minute,ore,zile,saptaman,ani,etc.
dar prezentul in ce se masoara? ca nu putem sa masuram prezentul cu ora sau cu minutu, asta ar insemna ca daca ajungem in minutu 12 din ora respectiva ar insemna ca minutul 11 ar fi la trecut... daca ne aflam in minutul 12, secunda 20 asta inseamna ca secunda 19 este la trecut si asa mai departe cu mai multe unitati de masura... din ce in ce mai mici pentru ca nu poate exista o unitate de masura fara sa fie una din care sa se divda, daca nu ar fi formata de un numar anume de alte subunitati ar insemna ca (din punct de vedere al timpului) in unitatea aia de msura timpul sta in loc ceea ce ar contrazice definitia ("procesul indefinit si continuu")
de aici trag concluzia ca timpul este mereu cu o unitate de masura in fata noastra, nu pot sa vorbesc de ceva la prezent pentru ca inca nu l-am trait
Ok, o sa ziceti ca se poate considera un exemplu : ora prezenta din ziua prezenta, dar ora se divide in minute, si asta ar insemna ca traiesti si in trecut si in viitor in acelas timp (minutul 1 din ora si minutul 59) ceea ce mi se pare destul de absurd.
am incercat sa fac si un grafic, poate se intelege mai bine daca este un exemplu vizual :



Nu stiu daca m-am facut inteles...
Deci putem sa vorbim sau nu despre prezent?

2 comentarii:

Pietroi spunea...
on

Pe scurt,prezentul este mort..

Anonim spunea...
on

Prezentul nu are o unitate de masura predefinita, el se masoara in evenimente si este maleabil. De exemplu daca zic: maine pe la 3 tre sa ma duc la X. Maleabilitatea consta in faptul ca desi eu am planuit sa fac ceva maine ( maine este viitor pentru ca vorbesc de acum ) eu acum nu ma aflu in trecut, poate doar in trecutul de maine ( adica maine sa spun: ieri am zis ca trebuie sa vin la X ).
Deci prezentul este masurat in evenimente si nu are o masura anume ci poate fi masurat prin comparatie cu trecutul. Prezentul este improbabil, actiunile din trecut sunt precise de exemplu: ieri am fost la X. Actiunea de ieri este fixa, s-a intamplat, nimic nu mai pot face ca sa schimb actiunea de ieri, momentul s-a fixat. Actiunile din prezent sunt improbabile pentru ca planuim ceva dar doar in planurile noastre actiunea este fixa dar poate cand urmeaza sa facem actiunea intervine ceva minuscul care schimba cu totul planul avut pentru actiune.
As fi facut si eu un plan ca sa se inteleaga mai bine insa nu stiu desena nici in paint

Find It